Klachtenregeling – Huisartsenpraktijk De Brink – Werkhoven
Header afbeelding
Huisartsenpraktijk De Brink
Brink 4 3985 SB
Werkhoven

Klachtenregeling

Niet tevreden? Praat er eerst met ons over.

In onze praktijk vinden wij het belangrijk om u zo goed mogelijk te helpen. Als u niet tevreden bent of als u vindt dat iets beter kan, stellen we het op prijs dat u dit ons laat weten. U kunt dat op de volgende manier doen: Door het ‘digitale klachtenformulier’ in te vullen wat u op deze website vindt en dit naar ons te mailen. In de wachtkamer vindt u ook formulieren waarop u een klacht of een idee kunt noteren. Deze kunt u in de daarvoor bestemde ‘brievenbus’ doen. Wij zullen naar aanleiding van uw klacht of idee z.s.m. contact met u opnemen.

Komt u er met ons niet uit, dan is er de Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg (SKGE).  

Komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen te bemiddelen tussen u en de huisarts. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. U kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van SKGE. De klachtenfunctionaris is eventueel te bereiken op telefoonnummer 088 0229100. Stuurt u liever uw klacht per post? Dan is het belangrijk dat u een duidelijke omschrijving geeft wanneer en waar de gebeurtenis plaatsvond, over wie u een klacht heeft en waarom u niet tevreden bent. Vergeet u niet uw naam, adres, woonplaats en telefoonnummer te vermelden. U kunt uw klacht sturen naar: SKGE, Postbus 8018, 5601 KA Eindhoven.

Geschilleninstantie

Als u er ook met hulp van de klachtenfunctionaris echt niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (een (voormalig) rechter), uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris (jurist). De uitspraak van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie kunt u in de folder vinden in de wachtkamer en op www.skge.nl.

Als u nog vragen heeft aan SKGE, kunt u bellen naar 088 0229100.